Obchodní síť společnosti ZFP
Vedení – Michal Vítámvás

Jak přijít o 1,8 milionu během jednoho nerozvážného kroku

3. 5. 2023

Toto je reálný příběh od jednoho mého dnes již bývalého klienta.

Tento klient, nazvěme ho třeba Karel, se se mnou kdysi dávno spojil a uzavřel smlouvu o životním pojištění, protože chtěl zajistit sebe a svou rodinu. Jako obvykle jsem vybíral pro svého klienta pojišťovnu, který je pro ně nejvhodnější a opravdu kvalitní. Smlouvu jsme uzavřeli a všechno fungovalo dobře asi rok. Po roce nastala první pojistná událost - Karel měl bolesti břicha a lékaři nedokázali najít příčinu. Na pracovní neschopence byl pouhých 14 dní a v podstatě se nic nestalo (jsme si mysleli).

S Karlem jsme si pravidelně psali k narozeninám a volali si. Asi po dalších třech letech jsem najednou dostal od jeho pojišťovny SMS, že Karel zrušil smlouvu číslo 123456789. Byl jsem šokován, protože jsme si dobře rozuměli a byl vždy spokojený. Nebylo to tím, že by mi zrušil smlouvu, ale tím, že měl pocit, že nemusí předem konzultovat své rozhodnutí se mnou jako svým finančním poradcem. Přitom jsme se předtím dohodli, že budeme spolupracovat na všech finančních otázkách týkajících se Karlovy rodiny.

Zavolal jsem Karlovi a zeptal se ho, co se stalo. Jeho odpověď byla zvláštní: "Dostal jsem lepší nabídku než od tebe." To mě překvapilo a zeptal jsem se ho, proč mi o tom neřekl, abychom mohli porovnat a diskutovat. Karel mi odpověděl, že jeho nový poradce mu řekl, že nová nabídka je lepší a on mu věří. Byl jsem šokován, že může takto slepě věřit někomu, koho ani nezná, a po těch letech přestat věřit mně.

"Karle, OK. A u jaké pojišťovny jste to sjednali?“

"Je Michale, tak to neví, ale je to lepší než co jsme měli. COOO? Karle, a jak můžeš vědět, že je to lepší, když ani nevíš u koho jsi to sjednal? Porovnal jsi si podmínky, konstrukci produktu, výluky a podobně? Nebo jsi jen porovnal, jaké pojistné částky tam máš a kolik budeš platit?“

"No Michale, on mi ten poradce říkal, že to porovnal za mě.“

"OK Karle, tak mi prosím dej alespoň vědět, u koho jsi to sjednal a pojďme se potkat a všechno to porovnat, než z toho vyplyne nějaký problém.“

Karel mi hned druhý den volá a říká, že to sjednal u pojišťovny XY a že se tedy potkáme.

Po porovnání, prostudování, upozornění na nedostatky a jasném doložení faktů z obchodních podmínek vyplynulo, že si Karel sjednal smlouvu, kde sice má maličko vyšší pojistné částky a platí stejně, ALE s kvalitou obchodních podmínek se šlo až o 5 levelů níže. I přesto byl Karel jako očarován tím jiným poradcem a i přesto, že Karel semnou řešil investice, zajištění majetku a vše ostatní, tak stejně prohlásil: "Nezlob se Michale, ale já se tak již rozhodl a nechám si to nové!“

Krom toho, že mě to velmi zamrzelo, protože svoji práci dělám vždy v TOP kvalitě a vždy si za ní stojím. (Jako kdyby vám v práci řekli, že už nechoďte, ačkoliv vše děláte velmi dobře, ale vezmou místo vás méně kvalifikovaného. A nevyzkoušeného pracovníka) 

Stalo se ale ještě něco horšího. Asi po dvou letech se Karel na mě opět obrátil s omluvou a s prosbou o pomoc. "Co se děje?" ptám se. "No víš, objevila se u mě nemoc střev a nyní jsem v plném invalidním důchodu. (Souvislost s nemocí před pár lety.) A ta pojistka XY, kterou jsem si sjednal, tak mi to nechtějí uznat a zaplatit. Prý skrz nějakou preexistenci či co. Já nevím, ani co to je. Jsem tam pojištěný na 1,8 mil.

"OK Karle, tak to vyřeš s poradcem, který ti to sjednal. Víš, Michele on mi řekl, abych si to vyřešil sám, že má moc práce. A nyní mi ani neodpovídá na volání. Pomohl bys mi s tím? No a protože já jsem starý dobrák, tak jsme se potkali.

A jak to dopadlo? Pojišťovna XY postupovala dle obchodních podmínek a měla právo nevyplatit 1,8 milionů korun. Kdyby Karel zůstal u té, kterou jsem mu původně sjednal, tak by mu to uhradili, protože smlouva neobsahovala tyto výluky. Takto jednoduše Karel přišel o svých 1,8 milionů korun.

Závěrem tedy pro všechny sledující: Vždy, když máte věci dobře udělané a někdo vám říká "NE", aniž byste ho dobře znali, zjistěte si jeho reference, ověřte si, jak dlouho už to opravdu dělá, kdo stojí za jeho prací, jaký tým má a jaké má zázemí. Také zjistěte, zda to, co slíbil, dokáže dodržet. Je důležité, aby vám nesnažil prodat produkt jen na základě jeho ceny, ale i na základě jeho kvality, protože jde o vaše zabezpečení, ne o toho, kdo vám produkt sjednal.

Můj tým a já už 15 let pracujeme na co nejlepší kvalitě. Vybíráme opravdu jen z TOP produktů a vše, co s lidmi řešíme, řešíme dlouhodobě (i mezigeneračně) s podloženými fakty, aby vše skutečně fungovalo. Mám k dispozici zázemí, kde je vždy dostatek kolegů, kteří se dokáží postarat a pomoci všem klientům s plnohodnotným servisem - včetně dobré kávy. My to myslíme vážně a pokud i vy, neváhejte nás kontaktovat se všemi vašimi potřebami. Rádi Vám osobně, nebo online pomůžeme já, nebo někdo z mého týmu

Autor článku: Michal Vítámvás|zobrazit profil a kontakt